چه عواملي در قيمت محتواي متني تاثير گذار است؟

توليد محتوا و سئو سايت تاك ماركتينگ

۴۰ بازديد

امروزه بسياري از صاحبان سايت براي توليد محتواي سايت خود به سراغ شركت هاي توليد محتوا رفته اند تا با خريد محتواي متني ارزان و با كيفيت، در هزينه هاي خود صرفه جويي كنند؛ زيرا استخدام يك توليد كننده محتوا براي سايت هزينه بيشتري دارد.

وب سايت هايي كه توليد محتواي مناسبي داشته باشند همواره در مسير رشد و پيشرفت خواهند بود و اين بر كسي پوشيده نيست.

توليد محتوا ريشه اي چند هزار ساله دارد و حتي انسان هاي اوليه با نقاشي روي ديوار غار ها به نوعي توليد محتوا مي كردند؛ اما امروزه توليد محتوا پيشرفت زيادي كرده و به يكي از عوامل تفاوت پيشرفت تبديل شده.

هر سايت يا روزنامه يا كتاب يا هر چيز ديگري بتواند توليد محتواي بهتر و با كيفيت تر انجام دهد مسير موفقيتش را بسيار هموار كرده است.

سفارش توليد محتواي متني معمولا به اين صورت است كه مشتري كلمه كليد خود را تعيين مي كند و شركت يا نويسنده بايد براي آن كلمه كليدي، محتوايي جذاب و گيرا و تاثير گذار بر روي خواننده بنويسد؛ اما عواملي در محتواي توليد شده بايد رعايت شود تا متن توليد شده داراي كيفيت قابل قبول باشد.

اهميت محتوا خوب براي سايت

امروزه محتواي خوب براي اكثر صاحبان سايت داراي اهميت فراوان است، زيرا محتواي خوب به سايت آن ها ارزش و اعتبار خواهد داد و در رشد و پيشرفت سايت بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

به همين علت بسياري از مديران سايت به دنبال خريد محتواي متني ارزان و با كيفيت از شركت هاي توليد كننده محتوا هستند تا سايت خود را با كمترين هزينه و بهترين كيفيت به كاربران ارائه دهند.

احتمالا شما نيز جمله معروف بيل گيتس ((محتوا پادشاه است)) را شنيده ايد، در دنياي امروزي محتواي خوب برگ برنده يك وب سايت است، زيرا اگر سايتي از نظر سئو كاملا بهينه سازي شده باشد ولي از لحاظ كيفيت محتوا ضعيف عمل كند و محتوا نتواند نياز ها و سوالات كاربران را رفع كند.

سايت او تنها مدت كوتاهي رشد خواهد كرد و در نتايج صفحه اول جستجوي گوگل ديده خواهد شد و بعد از مدتي كوتاه توسط گوگل جريمه خواهد شد و ديگر سايت در نتايج صفحات اول گوگل ديده نخواهد شد.

محتواي متني خوب چه ويژگي دارد؟

محتواي خوب داراي چند ويژگي است كه رعايت آن ها باعث افزايش سطح كيفيت محتوا خواهد شد.

كساني كه به دنبال خريد محتواي متني هستند، به ويژه آن دسته از كساني كه به دنبال محتواي متني ارزان هستند بايد به وجود نكات زير در محتواي خود اطمينان حاصل كنند زيرا بسياري از محتواهاي متني ارزان از اين ويژگي ها برخوردار نيستند كه باعث كاهش كيفيت محتوا مي شود.

  • پيش بيني سوالات كاربران: يك متن خوب بايد نياز و سوالات كاربران را پيش بيني كرده و پاسخ آن را در محتواي خود به كار برده باشد. اين عامل مورد رضايت كاربر قرار خواهد گرفت كه در نهايت باعث خواهد شد كاربر به سراغ سايت هاي ديگر نرود و با بستن سايت به جستجوي خودش پايان دهد، اين عامل باعث افزايش اعتبار و سئو سايت خواهد شد. اين عامل تاثير گذار در اكثر محتواهاي متني ارزان موجود نمي باشد.
  • سادگي و قابل فهم: متن محتوا بايد ساده، روان و خوانا باشد به گونه اي كه كاربر با يك بار خواندن متن، مفهوم آن را دريافت كند. در خريد محتواي متني ارزان به داشتن اين ويژگي تاكيد داشته باشيد.
  • جذاب و گيرا: محتواي خوب بايد جذابيت و كششي در كاربر به وجود آورد به طوري كه كاربر با خواندن قسمتي از متن، به خواندن كل محتوا رغبت پيدا كند. اين نكته در كمتر محتواي متني ارزان قيمتي ديده مي شود پس سعي كنيد اين عامل در محتواي سفارشي شما به كار رفته باشد.
  • كپي نبودن از ديگر سايت ها: يكي از پر اهميت ترين نكات، كپي نبودن محتوا است. محتواي كپي باعث خواهد شد كاربر با ديدن آن به سرعت از سايت خارج شود و ذهنيت منفي در آن ايجاد شود همچنين گوگل كپي بودن محتوا را تشخيص داده و آن را هرگز در صفحات اول جستجو نمايش نخواهد داد. مديران سايتي كه قصد خريد محتوا متني را دارند مخصوصا محتواي متني ارزان قيمت، بايد حتما از كپي نبودن آن اطمينان حاصل نمايند.
  • محتوا سئو شده: محتوا قبل از انتشار در سايت بايد سئو و بهينه شده باشد، كساني كه قصد خريد محتوا، بخصوص محتوا متني ارزان را دارند بايد بهينه بودن محتوا را بررسي كنند مانند تعداد استفاده از كلمه كليدي، توزيع يكسان عبارت كليدي و غيره.

 

چه عواملي در قيمت محتوا تاثير مي گذارند؟

عوامل زيادي در قيمت محتواي متني تاثير گذار است، لازم است از آن ها آگاهي بدست بياوريد تا در خريد محتوا از شركت هاي توليد كننده محتوا، محتواي متني ارزان و با كيفيت را تحويل بگيريد.

  1. كيفيت محتوا: محتوا بايد كيفيت خوبي داشته باشد تا بتواند رو خواننده تاثير گذار باشد در قسمت بالا به ويژگي هاي يك محتواي خوب و با كيفيت اشاره كرديم. هر چقدر كه اين ويژگي ها كمتر باشد محتوا متني ارزان تر است.
  2. تخصصي بودن محتوا: ممكن است محتواي سفارشي شما در زمينه هاي تخصصي باشد و لازم باشد تا توليد كننده محتوا از سايت هاي خارجي استفاده كند، استفاده از سايت ها و مقالات خارجي براي يك محتواي تخصصي بسيار دشوار است و ترجمه آن به علت وجود اصطلاحات زياد و تخصصي براي نويسنده دشوار شود. مقالات عمومي و سطح پايين داراي محتواي متني ارزان تري هستند.
  3. زمان بندي تعيين شده براي تحويل محتوا: از عوامل تاثير گذاري در هزينه محتوا، زمان بندي تعيين شده است. هر چه زمان تحويل پروژه كوتاه تر باشد، هزينه آن افزايش مي يابد. براي خريد محتوا متني ارزان تر مي توانيد زمان تحويل محتوا را بيشتر در نظر بگيريد تا هزينه آن كاهش يابد.
  4. ميزان سابقه و فعاليت حرفه اي: در زمينه توليد محتوا هر چقدر كه تجربه كاري و سابقه بيشتر باشد، ميزان دستمزد و هزينه براي محتوا بيشتر خواهد شد. توليد محتوا از جمله فعاليت هاي عملي است كه نويسنده در آن با آزمون و خطا پيشرفت مي كند و يادگيري بسياري از نكات آن بايد به صورت عملي باشد. پس اگر خواستار محتواي متني ارزان هستيد، شركت هاي با سابقه ي كمي حاضر به توليد محتواي متني ارزان قيمت و باكيفت هستند؛ اما تازه كاراني وجود دارند كه حاضر به توليد محتواي متني ارزان و با كيفيت هستند.
  5. طول محتواي درخواستي: ميزان هزينه شما براي محتواي متني با طول آن رابطه مستقيم دارد، هر چه تعداد كلمه درخواستي شما كمتر باشد، هزينه ي محتواي متني ارزان تر خواهد بود.
  6. محتوا به زبان انگليسي يا ساير زبان ها: قطعا تعداد كمي از نويسنده ها قابليت نوشتن محتوا به زبان ديگري را دارند، نوشتن محتواي خوب به زبان ديگر نيازمند وقت و انرژي زيادي است همچنين بايد شخص نويسنده محتوا بايد به زبان ديگر تسلط كامل داشته باشد تا محتواي توليد شده بدون مشكل و غلط املايي يا نگارشي باشد. پس قيمت بالا براي محتواي زبان خارجي چندان دور از انتظار نيست و كمتر شركتي حاضر به توليد محتوا متني ارزان قيمت به زبان خارجي مي شود.

 

چگونه قيمت محتواي توليد شده را محاسبه مي كنند؟

محاسبه قيمت براي محتواي توليد شده معمولا به صورت ميزان و تعداد كلمات صورت مي گيرد و خريدار مي تواند به ازاي هر كلمه نوشته شده مبلغي را به توليد كننده ي متن بدهد.

مبلغ هر كلمه نيز بسته به نكات ذكر شده در بالا متغير است، معمولا محتواي متني ارزان از ارزش كمتري برخوردار، در صورت رعايت نكات ذكر شده و بالا بودن كيفيت محتوا، قيمت هر كلمه نيز افزايش مي يابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.