كسب درآمد از طريق توليد محتوا

توليد محتوا و سئو سايت تاك ماركتينگ

۴۲ بازديد

امروزه يكي از پردرآمدترين و راحت ترين شغل هاي دنيا كه حتي به سرمايه زيادي هم نيازي ندارد شغل توليد محتوا است. در سراسر دنيا طرفداران زيادي پيدا كرده و قاعدتاَ هم يكي از آينده دار ترين شغل هايي است كه در قرن 21، قرن ارتباطات وجود دارد.

در واقع به طور كلي هر چيزي كه مناسب و خوب و به درد بخور باشد هميشه طرفداران خاص خود را خواهد داشت، Content creation هم قطعا از اين قاعده مستثني نيست، حتي در كشور خود، ايران طي سال هاي گذشته شغل  توليد محتوا رونق و فروش خوبي داشته و افراد زيادي را به سمت خود جذب كرده است.

چرا توليد محتوا اين قدر حائز اهميت است؟

توجه به سخن معروف “وقت طلاست” خود به تنهايي مي تواند اين موضوع (نياز به توليد محتوا) را تثبيت كند. وقت براي انسان هميشه مهم بوده و براي جلوگيري در اتلاف وقت و هدر نرفتن وقت خود هميشه آسان ترين و سريع ترين راه را انتخاب مي كند.

امروزه دسترسي به شبكه جهاني اينترنت اين راه را براي انسان هموار كرده تا به سريع ترين روش ممكن نياز هاي خود را برطرف سازد.

از اين رو شخص مورد نظر به جاي اينكه مثلا براي مطالعه و تحقيق در مورد گياهان دارويي، از خانه خود خارج شده، به كتاب خانه رفته، با وقت گذاشتن و مطالعه چندين كتاب در آن مورد به هدف خود رسيده و به خانه باز گردد.

در خانه با جست و جوي كلمه مورد نظر در موتور هاي جستجوگر اينترنت در كسري از ثانيه جواب خود را در محتواي ديجيتالي كه توسط نويسندگان توليد محتوا نوشته و ساخته شده و از منابع معتبر است را بيابند. از اين رو مردم براي محتواي خوب و مناسب به راحتي هزينه توليد محتوا مي پردازند.

همچنين به خاطر اينكه اكثر مردم به اينترنت دسترسي دارند، تمايل بيشتري به خواندن مطالب، شنيدن كتاب هاي صوتي و ديدن فيلم هاي آموزشي نسبت به شركت در كلاس هاي حضوري دارند. به همين دليل محتواي ديجيتال و به سبب آن توليد محتواي ديجيتال طرفداران زيادي پيدا كرده است.

كسب و كار از طريق توليد محتوا چه مزايايي دارد؟

Content creation مزيت هاي زيادي دارد كه از مهمترين مزيت هاي توليد محتوا مي توان اشاره كرد به:

  • كم دردسر بودن نسبت به ساير كسب و كار ها حتي كسب و كار هاي اينترنتي. (به عنوان مثال: كسب و كار هاي فيزيكي از قبيل فروشندگي كالا هاي فيزيكي معايبي همچون كالاي معيوب و شكايت مشتريان نسبت به خرابي آن را دارد؛ كه Content creation هرگز چنين دردسر هايي را نداشته چرا كه توليد محتوا كاري فيزيكي نبوده بلكه ديجيتالي است.)
  • داشتن هزينه و سرمايه گذاري خيلي كمتر نسبت به ساير كسب و كار ها. (براي داشتن كسب و كار فيزيكي مانند مديريت فروشگاه براي خريد محصول به منظور فروش آن نياز به يك سرمايه اوليه نسبتا زياد است. ولي شغل توليد محتوا به دليل اينكه شخص نويسنده، خود توليد كننده است نيازي به سرمايه آنچناني نيست.)
  • نداشتن دغدغه شغلي و بازاريابي آن. (به دليل اينكه با گذشت زمان نياز به توليد محتوا علاوه بر كم نشدن بيشتر شده و بازار كارش همواره رونق خواهد داشت.)

 

با چه محتوا هايي مي توان كسب درآمد كرد؟

هدف از توليد محتوا برطرف سازي نياز هاي مخاطب مورد نظر است، پس بايد محتوايي توليد و ارائه شود كه مخاطب با استفاده از اين محتوا نيازش بر طرف شده و تا حد امكان نياز به مراجعه به محتواي ديگر نداشته باشد.

براي كسب درآمد از طريق Content creation توجه به امور زير كاملا ضروريست:

داشتن اطلاعات

براي توليد محتوا مورد نظر بايد درباره آن موضوع اشراف كامل داشت. به قدري كه بتوان درباره آن موضوع و موضوعات مرتبط به راحتي محتوا توليد كرد؛ و به نياز هاي مشتري هاي خود پاسخ كامل داد.

اگر شخص نويسنده در حوزه خود اطلاعات كامل نداشته باشد در توليد محتوا دچار مشكل خواهد شد و نمي تواند محتواي خوب كامل و جامعي برا مخاطبين خود ارائه دهد.

براي اينكه نويسنده اطلاعات خود را كامل تر كند نياز به اين دارد كه در زمينه تخصص خود مطالعه كند. از قبيل مطالعه مقاله ها، فيلم ها آموزشي، كتاب هاي موجود در حوزه كاري و غيره. اين كار كمك شاياني به نويسنده جهت توليد محتوا خواهد كرد تا با استفاده از مطالعات انجام داده شده خود محتوايي خوب، به درد بخور، كامل، دلنشين، جذاب براي مخاطبين خود ارائه دهد.

البته بايد در نظر داشت كه تنها راه Content creation ايجاد و خلق آن نيست و با جمع آوري اطلاعات از ديگر منابع هم مي توان توليد محتوا كرد. البته منظور از اين حرف اين نيست كه نويسنده از يك منبع اطلاعات جمع آوري كند. چرا كه نويسنده با اين كار نه تنها محتوا توليد نمي كند بلكه از محتواي ساير نويسندگان كپي برداري كرده است.

منظور از اين بحث اين است كه از چندين محتوا اطلاعاتي جمع آوري كرده و با تكميل آن با استفاده از اطلاعات خود، آن را به محتوا تبديل كند.

مشخص كردن موضوع، حيطه كاري و تخصص خود

بايد شخص نويسنده بداند كه در چه زمينه اي توليد محتوا كند. اين امر به اين بستگي دارد كه شخص نويسنده در چه موضوعي اشراف كامل دارد؛ و يا در چه زمينه اي علاقه مند به توليد محتواست. چرا كه اگر تخصص و علاقه اي وجود نداشته باشد، محتواي توليد شده، به هيچ دردي نخورده و هرگز موفق نخواهد شد.

بايد به اين نكته مهم توجه داشت كه كدام موضوع مي تواند پرطرفدار بوده و مخاطب بيشتري به آن جذب شود. هستند توليدكنندگان محتوايي كه محتواي خوب و جامعي توليد مي كنند ولي اين محتوا ها طرفداري ندارند. پس علاوه بر دانش، تخصص و علاقه، پرطرفدار و پر مخاطب بودن موضوع هم به شدت امري ضروري به حساب مي آيد.

مشخص كردن فرمت محتوا

توليد كننده محتوا بايد بداند كه در چه زمينه اي چه فرمتي براي توليد محتوا مناسب است. به عنوان مثل Content creation در زمينه مد بايد فرمت تصويري همچون تصوير و فيلم داشته باشد تا مخاطب بتواند نيازش را در اين زمينه برطرف سازد.

 

شيوه هاي توليد محتوا

شيوه هاي زيادي براي Content creation وجود دارد. ساده ترين شيوه توليد محتواي متني است. براي ابتداي كار بهتر است، با محتواي متني شروع كرد. چرا كه هم توليد محتواي آن راحت تر و كم دردسر تر بوده، هم جهت جذب اوليه مناسب است.

سپس بعد ها كه توليد كننده كمي حرفه اي تر شد، براي گسترش دادن حرفه خود و افزودن مخاطب مي تواند از ساير فرمت ها همچون فيلم و تصوير و صدا و غيره استفاده كرده و به اصطلاح Content creation كند. (مثلا مي تواند به توليد انواع فيلم هاي آموزشي بپردازد.)

هدف از توليد محتوا

شخص توليد كننده بايد در نظر داشته باشد كه هدفش درآمد زايي به چه روشي است. به عنوان مثال قصد دارد با سايتي قرارداد ببندد و به طور مستقيم محتوايي را بفروشد يا اينكه خودش سايتي طراحي كرده و به سبب بازديد و ترافيك بالا از محتواي خود كسب درآمد كند؛ و يا با گذاشتن كلاس هاي آنلاين و ويديو هاي آموزشي از طريق اشتراك ويژه كسب درآمد كند.

نكات مهمي كه بايد در توليد محتوا رعايت شوند

براي اينكه توليد كننده محتوا بتواند كسب و كارش رونق خوبي داشته باشد بايد به اين نكات حتما توجه و عمل نمايد:

  • در توليد محتوا سئو كردن محتوا را رعايت كند: توليد كننده بايد اين نكته را در نظر داشته باشد، اگر مي خواهد به هدفش، يعني درآمد زايي از طريق Content creation برسد و هزينه زيادي براي رسيدن به اين هدف نپردازد (اعم از وقت و هزينه مالي) محتواي خود را سئو كند تا توسط موتور هاي جستجو گر گوگل مخاطب و ترافيك جذب كند.
  • بايد وقت خود را صرف توليد محتواي پر مخاطب كند. همان طور كه در بالا هم به آن اشاره شد، عمل به اين نكته بسيار لازم است، به طوري كه به عنوان مثال داشتن 2 محتواي پر طرفدار بهتر از داشتن 50 محتواي بي مخاطب است و همين طور درآمد بيشتري هم خواهد داشت.
  • محتوايي جذاب ارائه دهد: به گونه اي كه مخاطب خود به خود به ادامه مطلب از همان ابتداي مقدمه جذب شود و ساير محتوا هاي توليد كننده مورد نظر را دنبال كند و از توليد كننده درخواست توليد محتوا داشته باشد. به عبارتي مخاطب به محتوا هاي توليد كننده وابسته باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.