امروزه منتشر كردن خدمات خود يكي از راه هاي پيشرفت كردن و رسيدن به موفقيت است. شما با بازگو كردن خدماتي كه در راستاي تجارت خود انجام مي دهيد، صداي خود را به مشتري خود خواهيد رساند.
در نتيجه توليد محتواي ارزان و در عين حال با ارزش يكي از مهمترين راه هاي جذب مشتري است و از اهميت بالايي برخوردار است.
حال هرچه محتوايي كه نشر مي دهيد قوي تر و گيراتر باشد، تجارت شما با موفقيت بيشتري روبرو خواهد شد. محتواي ارزان (cheap content) مي تواند هم با كيفيت و هم بي كيفيت باشد اما تنها نكته در محتوا نويسي، گيرايي و جذاب بودن مطلب است نه هزينه ي آن!
يكي ديگر از نكات قابل توجه، شناخت كسي است كه خواهان محصول و تجارت شما مي باشد. شما با آگاهي به اينكه مراجعه كننده به دنبال چه چيزي است مي توانيد با محتواي جذاب خود وي را مشتاق تر براي خواندن مطالب بيشتر كنيد.
در نتيجه خواهيد توانست نظر مشتري را جلب كرده و وي را تبديل به يك خريدار محصول كنيد. با توجه به نكات ذكر شده شما زماني موفق به جلب نظر مشتري خود خواهيد شد كه توليد محتواي بهتري كنيد.
يعني بازاريابي محصول شما رابطه اي مستقيم با كيفيت محتواي شما خواهد داشت. هرچه محتوا خاص تر، گيرا تر و نه الزاما محتواي ارزان تري باشد، بازاريابي و فروش محصول شما بيشتر خواهد شد.
آيا همه ي افراد توانايي توليد محتوا دارند؟
شايد شما هم به اين فكر افتاده باشيد كه با محتواي ارزان بتوانيد هم خدمات خود را بازگو كنيد، هم هزينه ي كمتري متحمل شويد و هم بازاريابي كنيد؛ اما به اين نكته نيز توجه كنيد كه چه كساني قادر به توليد يك محتواي ارزان و خوب و در راستاي آن، بالابردن مخاطب براي سايت و محصول شما هستند!
لازم به ذكر است كه نوشتن و توليد يك محتواي ارزان و عالي كار ساده اي نيست. محتوايي كه از تمامي جوانب ايده آل باشد؛ يعني علاوه بر ترغيب مخاطب به خواندن ادامه ي مطلب، نياز مخاطب را برطرف كند.
همچنين يك محتواي ارزان لزوما نشانه ي غير ماهر بودن نويسنده ي محتوا، بي كيفيت بودن مطلب نوشته شده و غيره نخواهد بود.
تنها توجه به رعايت مجموعه اي از نكات از جانب نويسنده، به شما كمك خواهد كرد تا بهترين توليد كننده ي محتواي ارزان و كاردان را براي وب سايت و شبكه هاي اجتماعي خود پيدا كنيد.
كسي كه توليد محتوا مي كند بايد داراي شرايط زير باشد:
- توانايي تبليغات پنهان در عين استفاده نكردن از اغراق
- داراي فكري باز
- خلاق
- ساده نويس
- داشتن قلم و قدرت نويسندگي بالا
- دانش كافي
- علاقه مند به مطالعه آزاد
- و آشنا به SEO
كسي كه داراي چنين مشخصاتي باشد، خواهد توانست محتوا و مقاله اي بي نقص، كامل، به دور از هرگونه كاستي و حتي محتواي ارزان به شما تحويل دهد.
هركسي با كمك ابزار هاي نوشتن يك محتوا و كپي كردن از وب سايت هاي موجود خواهد توانست يك محتواي ارزان، بي كيفيت و از نظر گوگل يك مقاله ي كپي شده بنويسد.
پس بهتر است براي داشتن وب سايت و شبكه هاي اجتماعي با بازديد بالا و رتبه ي بهتر و برتر در گوگل از كساني كمك بخواهيد كه توانايي انجام چنين كاري را دارند.
بازخورد هاي منفي يك محتواي نامناسب
هيچگاه تنها براي راه اندازي وب سايت خود و پرداخت هزينه ي كمتر، از يك محتواي ارزان استفاده نكنيد.
زيرا يك محتواي ارزان و بي كيفيت كمكي به رشد تجارت شما نخواهد كرد و بيشتر ارزش سايت شما را كاهش خواهد داد و امتياز پنج سايت برتر گوگل از شما سلب خواهد شد.
گاها پيش آمده كه شركتي براي معرفي نام تجاري و محصول خود شروع به راه اندازي وب سايتي مي كند و براي محتوا از محتواي ارزان و كپي شده استفاده مي كند تا هزينه ي كمتري پرداخت كرده باشد.
اما با گذشت زمان متوجه مي شود كه با استفاده از اين سايت نه تنها بازاريابي خوبي انجام نشده بلكه بازديد خوبي هم نداشته است.
درنتيجه از اين قبيل شركت ها، اقدام به فروش محتواي خود به شركت هاي همانند يا خريد يك محتواي ارزشمندتر مي كنند. اين يعني ضرر و هزينه ي دوباره!
اين خود نشان دهنده ي اين است كه يك محتواي ارزان و نامناسب علاوه بر صرف هزينه ي بيشتر، زمان بيشتري نيز تلف خواهد كرد. زيرا شما مي توانستيد در همان ابتدا از يك محتواي مناسب استفاده كنيد و هزينه و وقت كمتري صرف كنيد.
گوگل به اينگونه سايت ها به چشم يك كپي كننده نگاه مي كند. همانطور كه گفته شد تنها وب سايت هايي معتبر هستند كه داراي محتواهايي خاص باشند. تنها با توليد محتواي سئو سازي شده و كمي هدفمند گام برداشتن، مي توان جلوي اينگونه ضررهاي احتمالي را گرفت.
يك محتواي نامناسب باعث كلافگي كاربر شده و اشتياق كاربر را براي خواندن ادامه ي مطلب از بين خواهد برد و خيلي سريع از سايت شما خارج خواهد شد.
محتواي انتخاب شده ي شما مي تواند يك محتواي ارزان، مفيد و داراي بازخوردي عالي باشد كه توجه مخاطب خود را جلب مي كند و براي خواننده ي مطلب سرگرم كننده است. پس هيچگاه فريب هزينه ي يك محتواي ارزان را نخوريد و تنها بر روي محتواي اصلي تمركز كنيد.
اهميت زمان و انتخاب عنوان در توليد محتوا
امروزه عموم مردم از انواع صفحات اجتماعي و مجازي همانند لينكدين، وب سايت ها، توييتر و غيره استفاده مي كنند و اهميت زمان براي همه بالا رفته است. همه ي مردم به دنبال پيدا كردن راهي براي ذخيره ي وقت خود هستند. درنتيجه زمان جستجو و پيدا كردن مقصود كاربر، براي وي حائز اهميت است.
يك نويسنده ي عالي علاوه بر منتشر كردن يك محتواي ارزان، خود را جاي كاربر قرار داده و به دنبال راهي براي رسيدن هرچه سريع تر، به مقصود كاربر و مخاطب خود مي گردد.
هرچه عناوين و كلمات كليدي كه يك محتوا نويس انتخاب مي كند به كلمه مورد نظر كاربر نزديك تر باشد، كاربر زمان كمتري براي جستجو صرف خواهد كرد، از نتيجه ي جستجوي خود راضي خواهد بود و حتي وب سايت شما را با دوستان خود به اشتراك خواهد گذاشت. در نتيجه هر كاربر مي تواند به صورت جداگانه براي محصول شما بازاريابي كند به شرطي كه از نتايج حاصله راضي باشد.
همانطور كه يك كاربر به تنهايي مي تواند يك بازارياب براي شما باشد، مي تواند با تبليغات منفي مانع كسب درآمد شما گردد و اين تنها به محتواي شما بستگي دارد.
كسي كه كار توليد محتوا انجام مي دهد، صرف نظر از هزينه ي محتوايي كه مي نويسد، (چه محتواي ارزان و چه گران) نسبت به محتوايي كه مي نويسد حساس تر و ريزبينانه تر است و به خوبي تشخيص مي دهد كه مشتري خود به دنبال چه چيزي است.
يك محتواي ارزان، بي ارزش و زاده ي ذهن ديگران به هيچ يك از اين معيارها دسترسي ندارد و تنها هدف آن منتشر شدن در فضا هاي مجازي است. چنين محتوايي جايگاه پاييني نسبت به ديگر وب سايت هاي مشابه خواهد داشت.
سعي كنيد محتواي ارزان و پرباري كه براي تجارت خود انتخاب مي كنيد، به نياز كاربر از لحاظ كليدواژه و عناوين نزديك تر باشد.
هزينه ي توليد محتوا
توليد و ساخت يك تجارت و نام تجاري هزينه ي زيادي را در بر ميگيرد. شايد توليد محتواي ارزان و مناسب كمترين هزينه در تجارت شما باشد اما با گذشت زمان بيشترين سود ممكن را به شما و نام تجاريتان خواهد داد. يك محتواي عالي لزوما محتوايي گران قيمت نمي باشد.
يك محتواي ارزان با كيفيت نسبت به يك محتواي گران قيمت بي كيفيت برتري دارد. هرمحتوا نسبت به تعداد كلمات و عناوين ميتواند گران يا ارزان باشد. گراني يك محتوا دليل بركارآمد بودن آن نخواهد بود.
دقت داشته باشيد كه محتواي ارزان هميشه يك محتواي بي ارزش نخواهد بود. محتواي ارزان مي تواند در دل خود پر از عناوين، كليدواژه، عكس و غيره باشد. با دانستن توانايي هاي نويسنده ي خود، به يك محتواي ارزان و مفيد دست خواهيد يافت.